Himmelkalenderens veggkalender 2025

Himmelkalenderens astronomiske veggkalender 2025 for Norge

Etter 20 utgaver som bok er Himmelkalenderen nå også tilgjengelig som lekker veggkalender med himmelguide for Norge. Den holder styr på årets dager og byr i tillegg på vakre bilder av universet og nyttige oversikter over hvilke planeter og astronomiske begivenheter som er synlige på himmelen over Norge.

For hver måned i 2025 får du:

• Kalender med ukenr., helligdager, flaggdager og månefaser
  • Stort astrobilde med kort forklaring
  • Oversikt over når på døgnet og hvor på himmelen planetene kan observeres
  • Liste over astronomiske begivenheter
  • Nærblikk på utvalgte begivenheter

Himmelkalenderens veggkalender måler ca. 30 × 42 cm (oppslått) og benytter robust ringinnbinding og tykt papir av høy kvalitet. På baksiden finnes forklaring av ulike astronomiske begreper. Ingen forkunnskaper kreves.

Denne unike, astronomiske veggkalenderen passer for alle og er en flott, billig og nyttig gaveidé!

Veggkalenderen lages og utgis av astronom Jan-Erik Ovaldsen, som også står bak Himmelkalenderens håndbok.

Slik bestiller du

Introduksjonspris: kun 249 kr inkl. 25% moms (199,- uten moms). Sendes som pakke med sporing til 80 kr. Det er to måter å bestille på:

Betal med Vipps eller nettbank: Send bestillingen til ovaldsenkrøllalfagmail.com, så sender jeg e-post tilbake med betalingsinformasjon. Vennligst oppgi antall kalendere, postadresse og mobilnr.

Betal med kort: I tabellen under, klikk på linken som svarer til det antall kalendere du vil bestille, så blir du ført til PayPals betalingsside. Du trenger ikke ha eller opprette PayPal-konto for å betale med kort. Pass på å oppgi korrekt postadresse, e-post og mobilnr. PayPal er en sikker betalingsløsning uten gebyrer for deg som kjøper.

Antall Pris Porto* Totalt (inkl. moms)
1 stk. 249,- 80,- 329,- Betal med kort
2 stk. 498,- 80,- 578,- Betal med kort
3 stk. 747,- 80,- 827,- Betal med kort
4 stk. 996,- 80,- 1076,- Betal med kort
5 stk. 1245,- 80,- 1325,- Betal med kort
* Kun innen Fastlands-Norge

NB: Ønsker du flere enn 5 stk., send bestillingen på e-post.

Levering: Betalte bestillinger postlegges innen tre virkedager, og sporingsinformasjon sendes på e-post. Kalenderen kan eventuelt hentes hos meg på Kringsjå i Oslo.

Bilder av 2025-utgaven

Astronomisk veggkalender 2025

Foruten en vanlig, norsk kalender får du hver måned et spektakulært astrobilde og lettforståelige oversikter over planetenes synlighet og ulike himmelbegivenheter, deriblant sol- og måneformørkelser, meteorsvermer, nære møter mellom Månen, planetene og klare stjerner, samt mye mer.

Kalenderen er spesiallaget for Norge, og de astronomiske opplysningene gjelder for hele landet.

Astronomisk veggkalender 2025

2025-utgavens 12 måneder pluss forsiden og baksiden (med nyttige forklaringer for ferske himmeltittere).

Om utgivelsen

Tittel Himmelkalenderen 2025 – Astronomisk veggkalender
Forfatter Jan-Erik Ovaldsen
Språk norsk bokmål
Format ca. 30 × 42 cm (oppslått)
Innbinding metallringer (wire-O)
Emner kalender, himmelbegivenheter, astronomi
Utgivelsesår 2024
Utgiver Månelys forlag / Jan-Erik Ovaldsen
GTIN/EAN 0788364272294

Veggkalenderen har tykt kvalitetspapir og ringinnbinding slik at arkene blir hengende helt inntil veggen. Alle sider er i farger. Det er plass til å skrive korte notater i kalenderen.

Tips: Når året er omme, kan du klippe ut de store bildene (A4-format) og henge dem på veggen. Bildene kommer fra profesjonelle observatorier, romsonder og dyktige astrofotografer.

Gaveidé

Himmelkalenderens veggkalender passer ypperlig som gave, spesielt til jul, eller som firmagave. De fleste har bruk for en årskalender, og denne tilbyr i tillegg vakre astrobilder og en drøss interessante himmeltips.

Forhandlere

Hvis bokhandlere, foreninger, butikker, kiosker eller lignende er interessert i å selge veggkalenderen, er det bare å ta kontakt.

Sjekk Himmelkalenderens håndbok hvis du ønsker enda mer detaljerte oversikter over planetene og himmelbegivenhetene samt en fyldig og rikt illustrert innføring i astronomi.

Utdannet astronom ved UiO, formidler astronomi på internett og i bøker. Bosatt i Oslo, opprinnelig fra Hamarøy i Nordland.

Månelys forlag